Documenten
Soms heb je documenten van ons nodig. Bijvoorbeeld een huurspecificatie voor de huurtoeslag van de belastingdienst.
Of moet je documenten bij ons aanleveren. Bijvoorbeeld als je een woning toegewezen krijgt.
Hier vind je antwoord op vragen.
Als je gaat verhuizen naar een sociale huurwoning die niet van Woonborg is, heb je in de meeste gevallen een verhuurdersverklaring nodig.
Hierin staat informatie over je huurgedrag. Bijvoorbeeld of je op tijd betaalt en of je overlast hebt veroorzaakt.
Je kunt een verhuurdersverklaring aanvragen via de contactkanalen van Woonborg.
Heb je een huurspecificatie nodig? Bijvoorbeeld voor de belastingdienst om huurtoeslag aan te vragen?
Je kunt deze inzien in 'Mijn Woonborg'.
Een geprinte versie kun je opvragen via de contact kanalen van Woonborg.
Als je in aanmerking komt voor een woning, moet je 3 documenten aanleveren.
Dit zijn:
- een verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder
- een brp (basis registratie personen) van de gemeente
- de laatst beschikbare inkomstenverklaring van de belastingdienst.
Wanneer je inlogt op 'mijn Woonborg' kan je de woningwaardering inzien van jouw woning. Hier kun je per ruimte terugzien hoeveel punten er zijn toegekend. Ook vind je hier terug wat het energielabel is van jouw woning.
Mocht dit niet lukken, neem dan contact met ons op.
Wil je meer informatie over het puntenwaarderingssysteem?
Bekijk dan de website van de rijksoverheid over woningwaardering.
Staat jouw vraag er niet bij? Geef jouw vraag hier door en wij komen erop terug.