Ga naar de inhoud

Wil je door Woonborg een verandering of toevoeging in de woning laten uitvoeren? Dat noemen wij een comfortverbetering. Dit is vaak tegen een huurverhoging. Hier vind je antwoord op vragen.

De volgende comfortverbetering kun je aanvragen:

  • Centrale verwarming
  • Vervanging CV-ketel voor einde levensduur
  • Vervanging toiletpot
  • Extra toiletpot badkamer
  • Extra elektragroep
  • Extra stopcontact
  • Douchezitje
  • Extra trapleuning
  • Isolerende maatregelen (vloer, spouw, dak, dubbele beglazing)

Dat is afhankelijk van de aanvraag en de mogelijkheden in jouw woning. Nadat je de comfortverbetering hebt aangevraagd kunnen we bekijken wat mogelijk is en kosten berekenen. Ga je akkoord, dan gaan we de werkzaamheden inplannen en uitvoeren. Is de comfortverbetering tegen huurverhoging? Dan verhogen wij de huur na afronding van de werkzaamheden. In plaats van een huurverhoging kun je ook kiezen om de verbetering in één keer aan ons te betalen. Je geeft ons dan een eenmalige machtiging waarmee wij het afgesproken bedrag kunnen innen.

Log in op Mijn Woonborg en klik op 'Verbetering door Woonborg'. Kun je niet via Mijn Woonborg de aanvraag doen, dan kun je ook altijd contact met ons opnemen. We streven ernaar een aanvraag binnen 30 werkdagen te behandelen.

Helaas komt het ook voor dat we een aanvraag afwijzen. We doen dat onder meer:

  • Als er kosten zijn verbonden aan de comfortverbetering en je al de maximum huurprijs voor de woning betaalt.
  • Als we binnen vier jaar verbeteronderhoud (bijvoorbeeld isolerende maatregelen) aan de woning willen uitvoeren. Dan houden we in ons onderhoudsplan rekening met comfortverbeteringen.
  • Als er binnen zes jaar andere ingrijpende plannen zijn met jouw woning.

Gaan wij niet akkoord met jouw aanvraag voor comfortverbetering, dan krijg je uiteraard uitleg waarom de verbetering niet mogelijk is.


Staat jouw vraag er niet bij? Geef jouw vraag 
hier door en wij komen erop terug.