Ga naar de inhoud

Kan je de huur niet op tijd betalen? Dan is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. We gaan kijken hoe we je kunnen helpen. Hier vind je antwoord op vragen.

Wil je een betalingsregeling treffen? Dan betaal je een openstaand bedrag in een paar termijnen. Via 'Mijn Woonborg->betalingsoverzicht' kun je digitaal een betalingsregeling aanvragen. Natuurlijk is het ook mogelijk ons hierover te bellen of ons te bezoeken. Soms is het niet mogelijk een betalingsregeling te treffen. Dan bespreken we wat wel mogelijkheden zijn.

Heb je meerdere betalingsproblemen? Soms is het verstandig om begeleiding te krijgen bij betaalproblemen van een organisatie. Dan bespreken we dit met je. Ook kunnen we je in contact brengen. Denk aan hulp vanuit de gemeente, ondersteuning door Bewindvoering of schuldhulpverlening.

Hulp per gemeente:

Gemeente Aa & Hunze: Samendoenteam (SDT)
Gemeente Groningen: Wij team
Gemeente Tynaarlo: Eerste hulp bij geldzaken (EHBG)
Gemeente Noordenveld: Noordenveldwerkers

Als je de huur niet op tijd betaalt, dan ontvang je van ons een herinnering en daarna een aanmaning. Via een e-mail, sms of per brief vragen wij je om de achterstand te betalen.

Heb je het huurbedrag na de aanmaning nog niet betaald? Of houd je je niet aan de gemaakte afspraken? Dan schakelen wij een deurwaarder in. Helpt dat ook niet, dan komt de zaak uiteindelijk voor de kantonrechter. De rechter kan de huurovereenkomst ontbinden en Woonborg mag de woning dan ontruimen. Deze maatregelen zijn niet alleen vervelend, maar brengen ook extra kosten voor jou met zich mee. De kosten van de deurwaarder, de rechtszaak en de ontruiming zijn namelijk voor jouw eigen rekening.

Neem dan contact op met jouw energieleverancier om dit te bespreken. Kijk voor tips om energie te besparen ook op de website 'zo simpel als wat'. Woonborg blijft ondertussen flink investeren in het verduurzamen van de woningen. Misschien woon je al in een hele zuinige woning met label A of hoger. Maar veel van onze huurders ook nog niet. Wij isoleren de komende 4 jaren 240 woningen extra (60 per jaar). En we hebben onderzoek gedaan waar de energiearmoede het grootst is. Op basis van deze uitkomsten bepalen we welke woningen we het eerst aan pakken. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met het aantal, het energielabel en het beschikbare geld. Maatregelen hebben ook voorbereidingstijd nodig. Mensen, geld, tijd en materialen zijn gewoon niet voldoende aanwezig. Maar we doen wat we kunnen!

Dat kan komen doordat de betalingsverwerking gemiddeld twee á drie werkdagen duurt.

Ja, dat kan zeker! Neem dan contact met ons op.


Staat jouw vraag er niet bij? Geef jouw vraag hier door en wij komen erop terug.